Суспільство без бар'єрів
Купити подарунок, роздрукувати квиток, скористатися банківськими послугами, отримати посилку, вирушити у подорож. Або просто забігти десь перекусити. Це прості речі, які ми робимо щодня (ну, або майже щодня).
Марії у тих самих простих речах допомагає непомітний пристрій – слуховий апарат. А ще – спілкування жестовою мовою.
Способи, якими ми сприймаємо світ – різні. І люди з порушеннями слуху – різні. Але є дещо спільне: для багатьох з них жестова мова – рідна. І тішить, що вона стає повсюдною. А наша комунікація – безбар'єрною
Жестова мова є в офіційних відеозверненнях, новинах, подіях. Нещодавній четвертий Summit of First Ladies and Gentlemen – великий міжнародний майданчик, який за ініціативою Олена Зеленська зібрав у Києві гостей зі всього світу – теж транслювався жестовою мовою.
Сьогодні світова спільнота відзначає День жестових мов. Звісно, ставитися до нечуючих людей з рівністю та повагою треба завжди – щохвилини та щосекунди.
Ще ця календарна дата насправді є хорошим приводом, щоби нагадати, як важливо зменшити кількість бар’єрів у спілкуванні. А також розказати про рішення суспільно відповідальних бізнесів – а саме такі об’єдналися у спільноту «Бізнес без бар’єрів». Компаній, які розуміють, що доступність та урахування потреб різних людей нині стають нормою, та цілеспрямовано розвиваються у цьому напрямку.
Безбар’єрність – це коли сповіщення у потягах та оголошення на вокзалі дублюються жестовою мовою. Укрзалізниця - Ukrzaliznytsia подбала, щоб люди з порушеннями слуху без перепон дізнавалися про початок повітряної тривоги, про актуальний розклад руху поїздів, про розташування вбиралень тощо. Також в інформаційних зонах є планшети, через які пасажири можуть комунікувати жестовою мовою.
Схожі рішення має і McDonald's – для залучення перекладача достатньо телефона з сервісним застосунком. Також нечуючі відвідувачі можуть скористатися касою самообслуговування, яка дозволяє не тільки легко зробити замовлення без сторонньої допомоги, а й отримати інформацію про склад страв. Але безбар’єрний підхід тут не тільки до клієнтів: у компанії працюють понад 150 людей з порушеннями слуху. І завдяки сучасним програмним технологіям налагоджена їхня вільна комунікація з колегами. А для можливостей кар’єрного зростання впроваджений переклад жестовою мовою освітніх програм.
Зв’язатися з перекладачем онлайн пропонує і ритейлер побутової техніки та електроніки Фокстрот – до того ж не тільки у своїх офлайн-магазинах, а й під час оформлення замовлення на сайті. Для комфорту клієнтів з порушеннями слуху у сервіси інтегрували цілий комплекс спеціалізованих ліцензійних рішень.
Ще більше спрощують комунікацію працівники, які опанували базову жестову мову – їх теж чимало у багатьох компаніях, як от у ПриватБанк. Вже цієї осені у застосунку Приват24 буде активовано нову послугу з отримання відео-консультації від фахівців банку жестовою мовою. Комфортні банківські послуги пропонують і в ПУМБ – вже 91% відділень фізично доступні, а до кінця року планується відкрити 25 повністю безбар’єрних локацій.
До речі, як це зробити – можуть поділитися досвідом у Нова пошта. Адже рівно місяць тому компанія запросила відвідувачів у свій перший абсолютно доступний простір: з широкою вхідною групою та примірочними, зручними вбиральнями, адаптованими меблями, кав’ярнею, дитячою зоною тощо. А для клієнтів, які погано чують, у відділенні є цифровий помічник та індукційна петля, яка стишує акустичні шуми та допомагає працювати слуховим апаратам.
Безбар’єрність – це не досягнення, а вимога сучасного світу. І зробити його доступним для всіх може кожен з нас, від малого до великого.
Створюймо суспільство без бар’єрів разом
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
MOKO Переклад Всеукраїнська асоціація перекладачів жестової мови та людей з інвалідністю Наталія Кравцова
#bezbariernist #безбарєрність #barrierfree
Відео за посиланням